Прыёмы і спосабы працы графічнымі матэрыяламі (графітны аловак, туш, вугаль). Кракадзіл. (Асваенне тэхналагічных асаблівасцяў мастацкіх тэхнік) Урок выяўленчага мастацтва ў II класе.


ТЭМА: Прыёмы і спосабы працы графічнымі матэрыяламі (графітны аловак, туш, вугаль). Кракадзіл. (Асваенне тэхналагічных асаблівасцяў мастацкіх тэхнік)
Урок выяўленчага мастацтва ў II класе.
Мэта ўрока: пашырыць уяўленне вучняў аб прыёмах і спосабах працы графічнымі матэрыяламі.
Задачы ўрока:
• актуалізацыя ведаў аб графіцы;
• знаёмства са спосабамі працы вуглём, графітным алоўкам, тушшу;
• фарміраванне ўмення маляваць у нетрадыцыйнай тэхніцы «граттаж»;
• развіццё ўяўлення, фантазіі;
• выхаванне беражлівых адносін да прыроды.
Тып урока: камбінаваны.
Абсталяванне і матэрыялы:
для настаўніка
• мульцімедыяпраектар;
• мультымедыйная прэзентацыя «Матэрыялы ў графіцы»;
для навучэнцаў
Шпажкі, загадзя падрыхтаваныя лісты для граттажа.
Афармленне дошкі:
У цэнтры дошкі запісаная тэма занятку. У канцы ўрока на цэнтральнай частцы дошкі размяшчаюцца малюнкі навучэнцаў.
На правай частцы дошкі - некалькі прац па тэме для прыкладу.

ход урока
1. Арганізацыйны момант і матывацыя
Навучэнцы пад музыку заходзяць у кабінет і рассажваюцца па месцах.
Настаўнік. Добры дзень! Сёння ў нас будзе не зусім звычайны ўрок. Мы здзейснім падарожжа ў майстэрню мастака-графіка.


2. Мэтапакладанне
Тэма ўрока «Прыёмы і спосабы працы графічнымі матэрыяламі (графітны аловак, туш, вугаль). Кракадзіл. ». Як вы думаеце, якая мэта ў нашага ўрока, чаму вы павінны будзеце навучыцца да канца ўроку? (Адказы дзяцей)
Сёння вы навучыцеся працаваць у вельмі цікавай графічнай тэхніцы. 
                
3. Актуалізацыя ведаў
Хто з вас нагадае, што такое графіка? Якія ў графікі выразныя сродкі? Паглядзіце на дошку, пад якімі лічбамі на дошцы размясціліся графічныя работы? (на дошчы размешчаны рэпрадукцыі карцін мастакоў на выбар настаўніка)
4. Арганізацыя ўспрымання і асэнсавання тэмы ўрока
Настаўнік. Уявіце, што мы трапілі ў майстэрню да мастака-графіка.
Чым малюе графік? (адказы дзяцей з апораю на слайд) 

Так, усё верна. Але ёсць яшчэ незнаёмыя вам матэрыялы. Зараз я вам пра іх раскажу.

графітны аловак


Вугаль


Туш
Настаўнік дэманструе спосабы працы графітным алоўкам, вуглём і тушшу.
Настаўнік. Што ж такое тэхніка малявання «граттаж»? Літаральны пераклад гэтага тэрміна - «драпанне» (што адбываецца ад французскага дзеяслова gratter, у перакладзе "драпаць"). 
Для стварэння малюнка ў такой цікавай тэхніцы для пачатку трэба падрыхтаваць кардон або ліст шчыльнай паперы (можна ватмана). Далей можна пакінуць паперу проста белай, а можна зрабіць гэтую аснову каляровай, ў адвольным творчым парадку нанесці на яе акварэль, альбо зафарбаваць васковымі крэйдамі. Можна скарыстаць адзін колер, а можна зрабіць рознакаляровыя плямы-палоскі, не пакідаючы пустых плям. Падрыхтаваўшы аснову, трэба нанесці на яе воск. Зрабіць гэта таксама можна рознымі спосабамі.  Мы з вамі будзем выкарыстовываць даступны для нас спосаб націрання паперы васкавой свечкай.

 Далей патрабуецца зафарбаваць нанесены пласт воску. Можна зрабіць гэта пры дапамозе звычайнай тушы або гуашы. І туш, і гуаш рэкамендуецца злёгку разводзіць мыльным растворам (або растворам з шампунем), каб фарба не збягалася на васковай паверхні. Для прадрапвання спатрэбіцца любы злёгку завостраны прадмет, напрыклад, спіца, цвік, зубачыстка, аднаразовая відэлец (якая выдатна падыходзіць для малявання хваляў на мора) і да т.п. Дарэчы, найбольш просты варыянт - шарыкавая ручка, якая перастала пісаць. І пачынаем тварыць!

Вядома, прафесійныя мастакі, для якіх тэхніка малявання граттаж не з'яўляецца навінкай, выкарыстоўваюць спецыяльныя разцы (разакі), але аматарам і пачаткоўцам будзе дастаткова і пералічаных падручных сродкаў. Вы будзеце расцарапывать верхні пласт фарбы, а ў драпінах будзе праступаць белае (або каляровае, калі аснова была папярэдне закрашена) прастору.
Сёння вы будзеце выконваць граттаж на тэму "кракадзіл".

 


Настаўнік. Пры працы не забывайце прытрымлівацца пэўных крытэрыяў:
акуратнасць;
кампазіцыя;
выкарыстанне выразных сродкаў графікі.
5. Самастойная мастацка - творчая дзейнасць навучэнцаў
Настаўнік. Пажадайце адзін аднаму поспеху і прыступайце да працы!
5.1 Ісці на працу навучэнцамі.
5.2 Настаўнік назірае, дае рэкамендацыі, у выпадку неабходнасці аказвае навучэнцам дапамогу, падтрымлівае дысцыпліну і сочыць за бяспекай працы; можа падказаць ўдалы выбар афармлення, адкарэктаваць выкананае.
  6. Физкультпауза для вачэй
1. Моцна заплюшчыць вочы (лічыць да 3), адкрыць вочы і паглядзець удалячынь (лічыць да 5). Паўтарыць 4-5 разоў.
2. Выцягнуць правую руку наперад. Сачыць вачыма, не паварочваючы галавы, за павольнымі рухамі паказальнага пальца выцягнутай рукі налева і направа, уверх і ўніз. Паўтарыць 4-5 разоў.
3. У сярэднім тэмпе прарабіць 3-4 кругавых руху вачыма ў правы бок, столькі ж у левы бок. Расслабляючы вочныя цягліцы, паглядзець удалячынь на рахунак 1-6. Паўтарыць 1-2 разы.
7. Аналіз работ, выкананых вучнямі.
Навучэнцы прадстаўляюць свае працы, ацэньваюць, камянтуюць.
    
8. Узаімаацэнка работ, рэтраспектыўная адзнака
Навучэнцы выказваюцца і вызначаюць, найбольш паспяховыя моманты ў працах.
9.Падвядзенне вынікаў урока. Рэфлексія.

Комментарии