Прыёмы і спосабы працы графічнымі матэрыяламі (графітны аловак, туш, вугаль). Кракадзіл. (Асваенне тэхналагічных асаблівасцяў мастацкіх тэхнік) Урок выяўленчага мастацтва ў II класе.
ТЭМА: Прыёмы і спосабы
працы графічнымі матэрыяламі (графітны аловак, туш, вугаль). Кракадзіл.
(Асваенне тэхналагічных асаблівасцяў мастацкіх тэхнік)
Урок
выяўленчага мастацтва ў II класе.
Мэта ўрока: пашырыць
уяўленне вучняў аб прыёмах і спосабах працы графічнымі матэрыяламі.
Задачы ўрока:
•
актуалізацыя ведаў аб графіцы;
•
знаёмства са спосабамі працы вуглём, графітным алоўкам, тушшу;
•
фарміраванне ўмення маляваць у нетрадыцыйнай тэхніцы «граттаж»;
•
развіццё ўяўлення, фантазіі;
•
выхаванне беражлівых адносін да прыроды.
Тып
урока: камбінаваны.
Абсталяванне і матэрыялы:
для
настаўніка
•
мульцімедыяпраектар;
•
мультымедыйная прэзентацыя «Матэрыялы ў графіцы»;
для
навучэнцаў
Шпажкі,
загадзя падрыхтаваныя лісты для граттажа.
Афармленне дошкі:
У
цэнтры дошкі запісаная тэма занятку. У канцы ўрока на цэнтральнай частцы дошкі
размяшчаюцца малюнкі навучэнцаў.
На
правай частцы дошкі - некалькі прац па тэме для
прыкладу.
ход урока
1.
Арганізацыйны момант і матывацыя
Навучэнцы
пад музыку заходзяць у кабінет і рассажваюцца па месцах.
Настаўнік. Добры
дзень! Сёння ў нас будзе не зусім звычайны ўрок. Мы здзейснім падарожжа ў
майстэрню мастака-графіка.
2.
Мэтапакладанне
Тэма
ўрока «Прыёмы і спосабы працы графічнымі матэрыяламі (графітны аловак, туш,
вугаль). Кракадзіл. ». Як вы думаеце, якая мэта ў нашага ўрока, чаму вы павінны
будзеце навучыцца да канца ўроку? (Адказы дзяцей)
Сёння
вы навучыцеся працаваць у вельмі цікавай графічнай тэхніцы.
3. Актуалізацыя ведаў
Хто
з вас нагадае, што такое графіка? Якія ў графікі выразныя сродкі? Паглядзіце на
дошку, пад якімі лічбамі на дошцы размясціліся графічныя работы? (на дошчы размешчаны рэпрадукцыі карцін мастакоў на выбар настаўніка)
4.
Арганізацыя ўспрымання і асэнсавання тэмы ўрока
Настаўнік.
Уявіце, што мы трапілі ў майстэрню да мастака-графіка.
Чым
малюе графік? (адказы дзяцей з апораю на слайд)
Так, усё верна.
Але ёсць яшчэ незнаёмыя вам матэрыялы. Зараз я вам пра іх раскажу.
графітны
аловак
Вугаль
Туш
Настаўнік дэманструе спосабы працы графітным алоўкам, вуглём і тушшу.
Настаўнік. Што
ж такое тэхніка малявання «граттаж»? Літаральны пераклад гэтага тэрміна -
«драпанне» (што адбываецца ад французскага дзеяслова gratter, у перакладзе
"драпаць").
Для стварэння малюнка ў такой цікавай тэхніцы для пачатку
трэба падрыхтаваць кардон або ліст шчыльнай паперы (можна ватмана). Далей можна пакінуць паперу проста белай, а можна зрабіць гэтую аснову каляровай,
ў адвольным творчым парадку нанесці на яе акварэль, альбо зафарбаваць васковымі крэйдамі. Можна скарыстаць адзін колер, а можна зрабіць рознакаляровыя плямы-палоскі, не пакідаючы пустых плям. Падрыхтаваўшы аснову, трэба нанесці на
яе воск. Зрабіць гэта таксама можна рознымі спосабамі. Мы з вамі будзем выкарыстовываць даступны для нас спосаб націрання паперы васкавой свечкай.
Далей
патрабуецца зафарбаваць нанесены пласт воску. Можна зрабіць гэта пры дапамозе
звычайнай тушы або гуашы. І туш, і гуаш рэкамендуецца злёгку разводзіць мыльным
растворам (або растворам з шампунем), каб фарба не збягалася на васковай паверхні. Для прадрапвання спатрэбіцца любы злёгку завостраны
прадмет, напрыклад, спіца, цвік, зубачыстка, аднаразовая відэлец (якая выдатна
падыходзіць для малявання хваляў на мора) і да т.п. Дарэчы, найбольш просты
варыянт - шарыкавая ручка, якая перастала пісаць. І пачынаем тварыць!
Вядома,
прафесійныя мастакі, для якіх тэхніка малявання граттаж не з'яўляецца навінкай,
выкарыстоўваюць спецыяльныя разцы (разакі), але аматарам і пачаткоўцам будзе
дастаткова і пералічаных падручных сродкаў. Вы будзеце расцарапывать верхні
пласт фарбы, а ў драпінах будзе праступаць белае (або каляровае, калі аснова
была папярэдне закрашена) прастору.
Сёння
вы будзеце выконваць граттаж на тэму "кракадзіл".
Настаўнік. Пры
працы не забывайце прытрымлівацца пэўных крытэрыяў:
акуратнасць;
кампазіцыя;
выкарыстанне
выразных сродкаў графікі.
5. Самастойная
мастацка - творчая дзейнасць навучэнцаў
Настаўнік. Пажадайце адзін
аднаму поспеху і прыступайце да працы!
5.1
Ісці на працу навучэнцамі.
5.2
Настаўнік назірае, дае рэкамендацыі, у выпадку неабходнасці аказвае навучэнцам
дапамогу, падтрымлівае дысцыпліну і сочыць за бяспекай працы; можа падказаць
ўдалы выбар афармлення, адкарэктаваць выкананае.
6. Физкультпауза
для вачэй
1.
Моцна заплюшчыць вочы (лічыць да 3), адкрыць вочы і паглядзець удалячынь
(лічыць да 5). Паўтарыць 4-5 разоў.
2.
Выцягнуць правую руку наперад. Сачыць вачыма, не паварочваючы галавы, за
павольнымі рухамі паказальнага пальца выцягнутай рукі налева і направа, уверх і
ўніз. Паўтарыць 4-5 разоў.
3.
У сярэднім тэмпе прарабіць 3-4 кругавых руху вачыма ў правы бок, столькі ж у
левы бок. Расслабляючы вочныя цягліцы, паглядзець удалячынь на рахунак 1-6.
Паўтарыць 1-2 разы.
7. Аналіз
работ, выкананых вучнямі.
Навучэнцы
прадстаўляюць свае працы, ацэньваюць, камянтуюць.
8.
Узаімаацэнка
работ, рэтраспектыўная адзнака
Навучэнцы
выказваюцца і вызначаюць, найбольш паспяховыя моманты ў працах.
9.Падвядзенне
вынікаў урока. Рэфлексія.
Комментарии
Отправить комментарий